Welcome to myHPAfamily blog!

Terima kasih di atas kunjungan anda ke dalam blog kami ini. Dari hanya sebagai pengguna produk HPA, kini kami libatkan diri dalam pelbagai altiviti kemasyarakatan setempat bersama HPA. Kami berbesar hati jika anda dapat melanggan kandungan blog ini melalui email atau RSS. Maklum balas dan komen yang positif kami amat hargai demi memperbaiki blog dan perkidmatan kami ini. Selamat melayari kandungan blog ini dan juga menyertai pelbagai aktiviti yang terdekat ini! .

Selamat Membaca!

Jadual PJS Abdullah Abdul Rahim

Borang Pra-Pendaftaran

Ruangan A: Pendaftaran Keahlian Warga HPA

1) Nama:
2) Alamat Email:
3) No Kad Pengenalan:
4) Jantina: Lelaki
Wanita
5) Bangsa Melayu
Cina
India
dan lain-lain
6) Taraf Perkahwinan: Bujang
Berkahwin
7) No Akaun Bank Islam (jika ada):
8) Alamat Surat Menyurat:
9) No Telefon:
10) Nama Pasangan:
11) No Kad Pengenalan Pasangan:
12) Nama Pewaris: (Pewaris yang akan mewarisi bonus anda)
13) No Kad Pengenalan Pewaris:
14) Bayaran RM 30 untuk seumur hidup kepada: CIMB :01180063391528
Maybank:114262350923
Cash on Delivery

Ruangan B: Pendaftaran Program-Program Anjuran Komuniti HPA Wangsa Maju

15) Program Ingin Disertai: Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC)26&27 Febuari 2011
Kursus Pembetulan Tulang Belakang 2011
Kursus Bekam 2011
16) Nama Peserta:
17) No Telefon:
18) No Kad Pengenalan:
19) No Pengedar Bertauliah: (jika ada)
20) Bayaran RM50 setiap kursus kepada: (untuk Kursus Sahaja) CIMB :01180063391528
Maybank:114262350923
Cawangan HPA Wangsa Maju
21) Bayaran RM160 untuk hadir PBC kepada: CIMB :01180063391528
Maybank:114262350923
Cawangan HPA Wangsa Maju

Thursday, May 7, 2009

Antara dua bonus (Bonus HPA dan Bonus K*C)

Kalau anda mengisi petrol di stesen pam Petronas sekarang ini dengan pembelian melebihi RM30, anda akan diberi voucher pembelian K*C bernilai RM20.40. Anda kononnya dijimatkan sebanyak RM3.65, tetapi mengambil kira 5% government tax (RM1.02), anda sebenarnya perlu membayar RM21.40. Senang cerita anda hanya diberi potongan sebanyak RM 2.63 sahaja!



Mari kita buat perbandingan antara salah satu produk HPA yang hampir sama nilainya iaitu produk herba Mega-3 berharga RM24 (harga ahli). Produk ini bernilai 15 Nilai Mata. Dengan pembelian Mega-3 anda boleh mendapat pulangan wang kembali dalam bentuk bonus dari RM3 sehingga Rm5.25 bergantung kepada pangkat kelayakkan anda seperti jadual 1.



Kata orang angka tidak menipu.. Anda sendiri nilaikan lah..Inilah perbezaan yang ketara diantara sistem perniagaan berdasarkan syariah Islam berbanding dengan sistem kapitalis barat yang banyak memanipulasi pengguna itu sendiri. Bukan sahaja nilai wang yang menarik sahaja HPA tawarkan bahkan khasiat produk yang pengguna perolehi. Sebagai contohnya produk Mega-3 ini mengandungi Scomber scombrus atau Ikan Tenggiri Biru yang didapati dari Lautan Artik ini mempunyai kandungan DHA yang tinggi berfungsi untuk membantu meningkatkan kemampuan otak untuk belajar dan menguatkan minda serta daya ingatan.



Bertentangan pulak makanan fast food dari barat ini yang menyumbangkan peningkatan paras kolestrol/gula/lemak dalam badan kita. Bukan saya katalah orang kata..entah-entah wang yang kita laburkan ini ada peratusnya akan disumbangkan kepada dana Israel.

Berkisar kepada bonus, Alhamdullilah..kami memperolehi bonus yang agak tinggi untuk bulan April ini. Ini disebabkan oleh dua factor penyumbang iaitu pembelian yang tinggi semasa persediaan majlis ulang tahun kelahiran E’izz Eiymann Nazrin dan peningkatan rakan niaga baru yang kami taja.

Oleh kerana nilai bonus >RM50, HPA akan beri cek yang perlu di bank in kan sendiri kerana kami tiada akaun bank islam yang di auto debitkan. Kiranya cek betul lah bukan voucher seperti sebelum ini.



Jadi lah ahli HPA sekarang dengan pelbagai faedah dan bonus yang bakal anda perolehi.

3 comments:

Sunah Sakura said...

salam. alhamdulillah, tahniah atas kajian tu & syukran kerana berkongsi info.

Mr Ahmad said...

Salam .. maaf mencelah ... tidak salah membuat perbandingan .. tetapi ada sedikit komentar berkenaan KFC ... terdapat segelintir dari kita yang seolah-2 menjatuhkan hukuman kpd KFC Malaysia tanpa melihat situasi sebenar ... KFC M'sia milik JCorp yg merupakan syarikat bumiputera ... mmg benar mereka terpaksa membayar lesen penggunaan jenama KFC .. tetapi bygkan jika JCorp tidak ambil alih KFC di M'sia sudah pasti ianya kekal milik US ...dan kehadiran KFC di M'sia tidak dapat dielakkan memandangkan ianya sudah lama bertapak jauh sebelum isu Palestin mutakhir ini ... selain KFC, JCorp juga memiliki produk berjenama tempatan seperti Ayamas ...

Bagi saya ini sebahagian dari Jihad ekonomi ... berjihad membeli dan mengambil alih syarikat milik orang-2 kafir dan menjadikan ianya milik org Islam ... disarankan baca Majalah-i terbaru .. temuramah bersama Tan Sri Ali Hashim ... cita-2nya besar ... mahu membeli KFC induk di USA .. MasyaAllah ...

Maaf sekali lagi .. bukan tujuan saya menidakkan kewujudan RFC ... hatta saya sendiri akan utamakan RFC andai ianya dibuka di tempat saya atas semangat beri sokongan pada jenama tempatan ... minuman kopi Radix dah tersenarai dalam menu kegemaran saya ... namun saya menyeru agar kita tidak beremosi dalam isu boikot ini tanpa melihat fakta ... boleh boikot tapi janganlah beriktikad yang ianya milik org kafir yg kuffar ... dan kalau boleh jangan guna perkataan 'boikot' .. sebaliknya 'beralih' kepada jenama tempatan dengan niat untuk membantu saudara kita untuk maju dalam perniagaan ...

Mohd Nazrin bin Mohd Yassin , Siti Hajar Abdullah said...

Mr Ahmad

Salam kembali...

Terima kasih di atas pandangan iklas dari anda.

Untuk pengetahuan saudara, di atas faktalah saya menbuat perbandingan tersebut. Saya juga mengetahui tentang syarikat Jcorp memiliki KFC Malaysia.

Terima kasih agar kita sama-sama berjuang kearah ekonomi Islam kita.

Blog Widget by LinkWithin