Welcome to myHPAfamily blog!

Terima kasih di atas kunjungan anda ke dalam blog kami ini. Dari hanya sebagai pengguna produk HPA, kini kami libatkan diri dalam pelbagai altiviti kemasyarakatan setempat bersama HPA. Kami berbesar hati jika anda dapat melanggan kandungan blog ini melalui email atau RSS. Maklum balas dan komen yang positif kami amat hargai demi memperbaiki blog dan perkidmatan kami ini. Selamat melayari kandungan blog ini dan juga menyertai pelbagai aktiviti yang terdekat ini! .

Selamat Membaca!

Jadual PJS Abdullah Abdul Rahim

Borang Pra-Pendaftaran

Ruangan A: Pendaftaran Keahlian Warga HPA

1) Nama:
2) Alamat Email:
3) No Kad Pengenalan:
4) Jantina: Lelaki
Wanita
5) Bangsa Melayu
Cina
India
dan lain-lain
6) Taraf Perkahwinan: Bujang
Berkahwin
7) No Akaun Bank Islam (jika ada):
8) Alamat Surat Menyurat:
9) No Telefon:
10) Nama Pasangan:
11) No Kad Pengenalan Pasangan:
12) Nama Pewaris: (Pewaris yang akan mewarisi bonus anda)
13) No Kad Pengenalan Pewaris:
14) Bayaran RM 30 untuk seumur hidup kepada: CIMB :01180063391528
Maybank:114262350923
Cash on Delivery

Ruangan B: Pendaftaran Program-Program Anjuran Komuniti HPA Wangsa Maju

15) Program Ingin Disertai: Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC)26&27 Febuari 2011
Kursus Pembetulan Tulang Belakang 2011
Kursus Bekam 2011
16) Nama Peserta:
17) No Telefon:
18) No Kad Pengenalan:
19) No Pengedar Bertauliah: (jika ada)
20) Bayaran RM50 setiap kursus kepada: (untuk Kursus Sahaja) CIMB :01180063391528
Maybank:114262350923
Cawangan HPA Wangsa Maju
21) Bayaran RM160 untuk hadir PBC kepada: CIMB :01180063391528
Maybank:114262350923
Cawangan HPA Wangsa Maju

Friday, February 13, 2009

Ayam Goreng Alami Radix

Membantu memasak di dapur untuk isteri dan anak amat membanggakan. Pada ketika isteri ke pejabat, aku pun dengan rela hati menjadi tukang masak bertauliah pada hari jumaat ini. Pandang- pandang ke dapur , dapatlah idea untuk memasak masakan orang bujang abad ini. Kepada sesiapa yang ingin mencuba, ia amat sesuai seisi keluarga mahupun duduk keseorangan di rumah tak tahu nak buat apa.

Mula- mula basuh tangan dengan pencuci tangan centella keluaran HPA sdn bhd. Baunya amat wangi perisa oren
memang sesuai digunakan, segar dan bersih. Ia juga tidak diuji kepada haiwan di dalam proses pembuatannya.

Kemudian dapatkan ayam organik keluaran HPA Farm sdn bhd yang di jamin segar dan halal. Di sini aku nak terangkan serba sedikit perbezaan ayam organik HPA ini. Ayam- ayam ini di ternak sendiri dengan di beri makanan dedak yang dibuat sendiri. Bukannya dedak yang di import dari luar di ragui ramuannya. Aku akan post kemudian kenapa dedak ayam di import ini amat bahaya untuk kita.

Perasan tak apabila anda membeli ayam di luar sana, ayam-ayam ini warna dagingnya amat putih, kemudian cuba patahkan paha ayam untuk dapatkan warna sum-sum tulangnya. Warna nya bukan merah menyala tetapi pucat kecoklatan, seolah-olah tak cukup khasiat darah. Gambar-gambar berikut menunjukkan warna daging ayam organik HPA ni benar-benar ayam yang diternak secara alam semulajadi bukannya di suntik dan di beri dedak makanan yang meragukan.


ok lah , daging ayam ni sekarang sedia untuk digoreng. Apa yang menariknya HPA juga telah memperkenalkan tepung gandum herba Radix untuk mengoreng daging ayam ini. Tepung ini telah diadun dengan 8 herba campuran yang pasti menambah rasa yang enak. Selain itu tepung ini juga digunakan oleh restoran Radix Fried Chicken di seluruh cawangan di Malaysia ini.





Setelah selesai daging ayam ini digaul sebati, masukkan kedalam kuali dengan minyak yang panas. Sementara menunggu daging ayam ni masak, apa kata aku tunjukkan penyediaan kuahnya. Ha.. sekali lagi HPA ni pun dah keluarkan produk perencah Alami. So ...Secara automatiknya kitaorang dah tak perlukan perencah-perencah yang lain di pasaran. Sediakan kuali yang lain, masukkan perencah Alami bersama-sama sos cili HPA dan panaskan. Mudah bukan! Dalam kes ni aku tambahkan bawang besar sebagai tambahan. Setelah ayam goreng sedia masak, campurkan ayam goreng ini kedalam sos tersebut.








Akhir sekali, sebagai pembuka selera , tambahkan Madu Asli keluaran HPA kedalam Ayam Goreng Alami Radix ini. Wah ..sedapnya.







Tak lengkap kalau takde minuman. Jadi aku pun sediakan mimuman Kordial Kurma Madu HPA. Tidak perlu tambah gula, hanya satu bahagian Kordial untuk 4 bahagian minuman.





Nampaknya Eiymann tak sabar nak rasa masakan Papa! ....to ibu Eiymann jangan jelous , abang mu ni pakar masakan ye...



Berikut adalah senarai harga dan nilai mata bagi produk yang aku gunakan. Walaubagaimana pun nilai untuk menyediakan masakan dari sumber yang halal untuk isteri dan anak ku tiada nilainya. Selamat mencuba dan dapatkan produk HPA anda sekarang!

No comments:

Blog Widget by LinkWithin