Welcome to myHPAfamily blog!

Terima kasih di atas kunjungan anda ke dalam blog kami ini. Dari hanya sebagai pengguna produk HPA, kini kami libatkan diri dalam pelbagai altiviti kemasyarakatan setempat bersama HPA. Kami berbesar hati jika anda dapat melanggan kandungan blog ini melalui email atau RSS. Maklum balas dan komen yang positif kami amat hargai demi memperbaiki blog dan perkidmatan kami ini. Selamat melayari kandungan blog ini dan juga menyertai pelbagai aktiviti yang terdekat ini! .

Selamat Membaca!

Jadual PJS Abdullah Abdul Rahim

Borang Pra-Pendaftaran

Ruangan A: Pendaftaran Keahlian Warga HPA

1) Nama:
2) Alamat Email:
3) No Kad Pengenalan:
4) Jantina: Lelaki
Wanita
5) Bangsa Melayu
Cina
India
dan lain-lain
6) Taraf Perkahwinan: Bujang
Berkahwin
7) No Akaun Bank Islam (jika ada):
8) Alamat Surat Menyurat:
9) No Telefon:
10) Nama Pasangan:
11) No Kad Pengenalan Pasangan:
12) Nama Pewaris: (Pewaris yang akan mewarisi bonus anda)
13) No Kad Pengenalan Pewaris:
14) Bayaran RM 30 untuk seumur hidup kepada: CIMB :01180063391528
Maybank:114262350923
Cash on Delivery

Ruangan B: Pendaftaran Program-Program Anjuran Komuniti HPA Wangsa Maju

15) Program Ingin Disertai: Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC)26&27 Febuari 2011
Kursus Pembetulan Tulang Belakang 2011
Kursus Bekam 2011
16) Nama Peserta:
17) No Telefon:
18) No Kad Pengenalan:
19) No Pengedar Bertauliah: (jika ada)
20) Bayaran RM50 setiap kursus kepada: (untuk Kursus Sahaja) CIMB :01180063391528
Maybank:114262350923
Cawangan HPA Wangsa Maju
21) Bayaran RM160 untuk hadir PBC kepada: CIMB :01180063391528
Maybank:114262350923
Cawangan HPA Wangsa Maju

Wednesday, February 11, 2009

Awas Ubat Gigi Anda!

Cuba lihat baik-baik kandungan ubat gigi yang anda guna sekarang. Mungkin ada di kalangan anda menggunakan ubat gigi jenama Cxx, jenama Dxx, jenama O-B dan sebagainya. Ada tak ia mengandungi bahan Tricalcium phosphate atau Dicalcium phosphate.

Haa ni nak bagi tau ni. Menurut Wikipedia, Tricalcium phosphate ini adalah sebatian formula Ca3(PO4)2. (Kami sendiri pun tak paham formula ni). Ia juga dikenali sebagai calcium orthophosphate, tertiary calcium phosphate, tribasic calcium phosphate, atau "bone ash". Lahh..secara ringkasnya calcium phosphate ini merupakan sebatian utama produk hasil dari tulang. Maka justeru itu persoalan di sini tulang apakah yang digunapakai. Menurut laman web ini, tulang and gigi haiwan bertulang belakang (vertebrate animals) merupakan asas dalam penghasilan
calcium phosphate.

Kami pun ringankan tulang menaip dalam google mencari negara manakah yang menghasilkan bahan yang meragukan ini. Kebanyakkan negara yang mengeluarkan bahan Tricalcium phosphate atau Dicalcium phosphate adalah negara China, (ingat tak kisah melamin dalam susu).

Sehingga kini tiada negara Islam yang menghasilkan Tricalcium phosphate atau Dicalcium phosphate berasaskan tulang haiwan yang disembelih secara hukum syarak. Justeru itu marilah kita menukar ubat gigi kita sebagai langkah pertama kita membersihkan diri kita dari bahan yang meragukan.

HPA sdn bhd telah lama menghasilkan ubat gigi herba tanpa bahan-bahan tersebut di atas. Tambahan pula ia tiada Florida dan bahan-bahan kimia yang mengancam pengguna. Ubat gigi ini diperkuatkan dengan khasiat daun mambu and cengkeh. Daun mambu (Azadirachta indica) terkenal sebagai anti-septik atau anti-bakteria bagi mencegah masalah gusi dan gigi berlubang. Manakala cengkeh (Eugenia caryophyllata) dapat menguatkan gigi dan seterusnya mencegah kerosakkan gigi serta menyegarkan dan mengharumkan nafas.


Kami telah lama bertukar kepada ubat gigi herba keluaran HPA kerana yakin kesucian kandungan ubat gigi tersebut. Selain ubat gigi, berus gigi pun kami tukar...

No comments:

Blog Widget by LinkWithin