Welcome to myHPAfamily blog!

Terima kasih di atas kunjungan anda ke dalam blog kami ini. Dari hanya sebagai pengguna produk HPA, kini kami libatkan diri dalam pelbagai altiviti kemasyarakatan setempat bersama HPA. Kami berbesar hati jika anda dapat melanggan kandungan blog ini melalui email atau RSS. Maklum balas dan komen yang positif kami amat hargai demi memperbaiki blog dan perkidmatan kami ini. Selamat melayari kandungan blog ini dan juga menyertai pelbagai aktiviti yang terdekat ini! .

Selamat Membaca!

Jadual PJS Abdullah Abdul Rahim

Borang Pra-Pendaftaran

Ruangan A: Pendaftaran Keahlian Warga HPA

1) Nama:
2) Alamat Email:
3) No Kad Pengenalan:
4) Jantina: Lelaki
Wanita
5) Bangsa Melayu
Cina
India
dan lain-lain
6) Taraf Perkahwinan: Bujang
Berkahwin
7) No Akaun Bank Islam (jika ada):
8) Alamat Surat Menyurat:
9) No Telefon:
10) Nama Pasangan:
11) No Kad Pengenalan Pasangan:
12) Nama Pewaris: (Pewaris yang akan mewarisi bonus anda)
13) No Kad Pengenalan Pewaris:
14) Bayaran RM 30 untuk seumur hidup kepada: CIMB :01180063391528
Maybank:114262350923
Cash on Delivery

Ruangan B: Pendaftaran Program-Program Anjuran Komuniti HPA Wangsa Maju

15) Program Ingin Disertai: Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC)26&27 Febuari 2011
Kursus Pembetulan Tulang Belakang 2011
Kursus Bekam 2011
16) Nama Peserta:
17) No Telefon:
18) No Kad Pengenalan:
19) No Pengedar Bertauliah: (jika ada)
20) Bayaran RM50 setiap kursus kepada: (untuk Kursus Sahaja) CIMB :01180063391528
Maybank:114262350923
Cawangan HPA Wangsa Maju
21) Bayaran RM160 untuk hadir PBC kepada: CIMB :01180063391528
Maybank:114262350923
Cawangan HPA Wangsa Maju

Monday, March 9, 2009

Madu Asli


Artikel ini saya dapati dari HPA Industries Sdn Bhd. Bersama-sama lah kita mengamalkannya.

Madu Asli HPA diambil dari Timur Tengah (Padang pasir) amat baik untuk dijadikan sebagai makanan kesihatan kerana kualitinya yang tinggi dimana kadar kelembapan air di bawah 20%. Madu ini diambil dari lebah yang menggunakan pokok kurma, tin dan zaitun.

Di dalam Surah An-Nahl: 68-69 yang bermaksud
"Dan Tuhanmu mewahyukan kepada lebah: :Buatlah sarang-sarang di bukit, di pokok-pokok kayu dan di tempat-tempat yang dibuat manusia. Kemudian makanlah dari setiap buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan untukmu. Dari perut lebah itu keluarlah minuman (MADU) yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat ubat yang menyembuhkan manusia. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda (Kebesaran Allah) bagi orang yang berfikir"

Terdapat juga beberapa Hadis Sahih yang menceritakan para sahabat menggunakan madu sebagai ubat. Rasulullah SAW menjadikan madu sebagai makanan sebelum sarapan pagi dengan mencampurkannya dengan air. Ini terbukti oleh pakar-pakat pemakanan kesihatan amalan yang sedemikian akan menbantu di dalam proses penghadaman. Oleh kerana madu ini tidak mempunyai kotoran ataupun racun ia memudahkan fungsi hati dan ginjal.

Madu Asli juda dapat menaikkan kekuatan fizikal dan mental seseorang. Untuk orang yang telah uzur dan lanjut usia dicadangkan mengamalkan satu sudu besar setiap hari sebelum makan.

Madu boleh merawat dan menyembuhkan penyakit kulit seperti jerawat, gatal-gatal, luka akibat terbakar, bisul serta kurap dengan cara menyapukan Madu Asli ke bahagian tersebut. Madu Asli boleh membantu mempercepatkan pertumbuhan kanak-kanak yang menghadapi masalah lambat berjalan. Ini terbukti dalam satu kajian seorang kanak-kanak yang menghadapi masalah tersebut setelah mengamalkan 2 sudu kecil setiap hari selama 40 hari telah menunjukkan satu perubahan yang ketara pada tubuh badan dan ia mampu untuk berjalan.



Saya juga menggunakan Madu Asli ini sebagai sebahagian penyediaan masakan dan mengurangkan masalah alahan/allergy apabila di ambil bersama dengan Coscinium Plus. Bagi para wanita, Madu Asli juga boleh di ambil dengan Paramaria Plus untuk menambah dan memperbaiki kesihatan wanita.

Akhir kata Selamat Menyambut Maulidur Rasul.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin